۱۳ دلیل برای اینکه باید زنده بمانید
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

برخی حس می کنند که نوجوانان با اثبات خودکشی به عنوان روش رسیدن به آرامش دائمی آن را به عنوان تنهاگزینه ممکن برای مواجهه با مشکلات خودانتخاب می کننددر حالی که که دیگران آن را هاله ای از غرور و شور احساسات جوانی، قلدری و شرارت جنسی حس می کنند که گریبانگیر جامعه ما شده است. نکته مهم آن است که تأثیر شفاف سازی در گفتگو کردن

با فرد به ویژه در مورد موضوع ممنوعه ی خودکشی است که ما به این بحث ورود نمی کنیم.
در حالت بیمارگونه خودکشی نوعی برچسب یا ننگ حس می شود که با سکوتی که آن را فرا می گیرد تقویت می شود. ما باید این سکوت را بشکنیم بلکه افرادی که رنج می برند با بهره مندی از این کمک به حس امنیت و آرامش دست یابند.
برای مطالعه بیشتر:
مسائلی در رابطه با افکار خودکشی

این مقاله مخصوص افرادی است که درگیر این تفکرات هستند، در ادامه سیزده دلیل برای انتخاب زندگی از میان مرگ و زندگی ذکر می شود:1. توضیح دهید آیا واقعاً می خواهید بمیرید یا نه، فقط می خواهید از دست درد هیجانی خلاصی یابید؟ اکثر افراد به جایی می رسند که آنها واقعا نمی خواهند بمیرند آنها فقط می خواهند به درد خود پایان دهند. چاره درد خود را بیابید. یک آهنگ شاد گوش دهید یا نامه های عاشقانه برای خود بنویسید. برخی آهنگ های غمگین و خشمگین را انتحاب می کنند که باعث می شود آنها به دنبال موارد بیرونی دیگری برای غمگین شدن باشند. اگر این نوع آهنگ ها می تواند به شما درکمتر شدن حس تنهایی کمک کند بنابراین موردی ندارد.


2. شما ممکن است با خود بگویید که هیچ چیز برای زنده ماندن ندارید اما بنشینید و لیستی از چیزهایی که برای شما ارزشمند است را بنویسید. ممکن است رفته رفته درک کنید که چیزهای بیشتری در زندگی برای زنده ماندن وجود دارد تا درد موقتی که از آن رنج می برید.
3.در مورد اینکه چگونه مرگ شما در دیگران تأثیر می گذارد فکر کنید. خودکشی موجب نابودی اطرافیان شما می شود. اسامی همه آنهایی که با نبودن شما تحت تأثیر قرار می گیرند را بنویسید.به همسر خود، والدین، خواهر برادرها، پدربزرگ مادربزرگ ها، کودکان، دوستان، همکاران، عزیزان و غیره بیندیشید. افرادی هستند که با نبود شما می شکنند. آیا واقعا قصد دارید به آنها صدمه بزنید؟ از طرفی، اگر فردی نوجوان هستید که افراد شروری به کشتن شما اجیر شده اند با آنها درگیر نشوید و نگذارید آنها برنده شوند! شما قوی تر از آن هستید که فکرش را می کنید. به شخص بزرگسالی جریان را بگویید چنانچه به قلدری خاتمه دهد.

منبع: مرکز مشاوره ستاره ایرانیان-۱۳ دلیل برای اینکه باید زنده بمانید





:: برچسب‌ها: افسردگی و خودکشی , افکار خودکشی , جلوگیری از خودکشی ,
:: بازدید از این مطلب : 368
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 آذر 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: